Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

Sve vezano uz ostatak GM familije: Chevrolet, Buick, Pontiac, GMC, Saturn, Hummer, Saab, Cadillac i naravno Holden i Vauxhall.

Moderator: Kiščina

Pravila foruma
Ovaj podforum služi za sve iz GM familije, a što nije Opel, uključujući razne vijesti i eventualne vlastite garaže koje morate prefiksirati s "Garaža: ".

Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la shone190 » 05 pro 2010, 21:04

Cao svima. Evo da predstavim i drugi auto koji sredjujem nesto vise od godinu dana, a pretpostavljam da su ga neki na drugim forumima vec videli. U pitnaju je Pontiac Firebird Trans Am GTA, 1988g, V8, 5733ccm, 235KS i 450Nm.

Ovo su slike kada sam ga kupio i slepao 250 km posto je auto bio neregistrovan vise od 6 godina

SlikaSlika
SlikaSlika
SlikaSlika
Slika

Ubrzo sam iznajmio garazu i "opalio" jos koju slicicu:

SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika[hr]
Onda je doslo na red skidanje enterijera, nekih delova motora, kupovina retrovizora koji je falio...

SlikaSlikaSlika
SlikaSlika
SlikaSlika[hr]

Posle je poskidan ceo enterijer i odnet na hemijsko ciscenje:

Slika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika[hr]
Uskoro je stigla i knjizica sa Amazon-a :)
Slika[hr]

Kupio sam i kuciste ventilatora posto je moje bilo polomljeno totalno:

Slika[hr]

Cale mi je tapacirao stranice:

Slika
Slika[hr]

Pred zimu sam odjavio garazu jer sam zavrsio sve radove za koje mi je bila potrebna, pa sam iskoristio priliku da uslikam autic pre nego stavim ceradu preko njega, da zimu "prespava" ispod nje.

SlikaSlika
SlikaSlika
SlikaSlika
SlikaSlika
SlikaSlika
Slika[hr]

Kasnije je cale tapacirao i kozu oko menjaca:

Slika[hr][hr]
Posle nekoliko meseci "prezimljavanja" kupio sam i cetiri gume 245/55/R16, a onda montirao zvucnike u fabricka mesta pored zadnjih sedista.

SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika
Slika=SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika[hr]
Potom je remontovan komplet alnaser posto je zezao, a kako i ne bi zapek'o kad 6 godina nije zaverglao :)

Ujedno sam uzeo CD player i pojacalo Pioneer.

Slika Slika
Slika Slika
Slika Slika[hr]
Nakon toga sam poceo da radim i zvucnu kutija koja je radjena po projektu sa net-a tako da staje tacno u "rupu" u gepeku.

SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika

Tu su se nasla i dva "pionircica" za komandnu tablu.

SlikaSlikaSlika
SlikaSlika[hr]
Posle 8 meseci prvi put je opran auto, a onda je ubacena i kutija u gepek.

SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika[hr]
Potom je stigla porudzbina delova. Stigle su kocione plocice prednje i zadnje, amortizeri gepeka, lageri prednjih tockova, "idler arm" (kako god se to kod nas prevodilo), dihtung diferencijala, srafovi za sve tockove, 10 poklopaca za srafove i Radiator fan switch:

SlikaSlika
Sve lepo raspakovano :)

SlikaSlika[hr]
Osvezio sam i okvire farova, a razlika je ocigledna :)

SlikaSlika
SlikaSlika

Onda sam nabavio i hladnjak motora i klime:

Slika

Nakon toga sam skinuo onu lominu od starog hladnjaka, jbavao sam se jedno sat vremena dok sam izvalio neke navarene nosace :mad:

Stavio sam hladnjak klime i hladnjak motora, zamenio sve kocione plocice i komplet kociono ulje, sve srafove felni, komplet lagere prednjih tockova, idler arm, dotegao rucnu kocnicu i zamenio amortizere gepeka.

Kupio sam i mali hladnjak klime, zajedno sa par creva i A/C akumulator-om:

Slika[hr]
Opet je stiglo jos igrackica :)

SlikaSlika

Kupio sam i 6l antifriza, litar kocionog ulja, 2l ulja za diferencijal, malo zabica i selni :) i dva nastavka od kojih sam metalni iskoristio za hladnjak, posto ovaj hladnjak koji sam uzeo kao privremeno resenje, nije imao jedan otvor blizu cepa za dolivanje vode, pa sam ga u kucnoj radinosti stvorio :)

Slika

U medjuvremenu je stiglo jos stvarcica, a neke sa zakasnjenjem pa sada imam i duplikata :)

SlikaSlikaSlika
SlikaSlika

SlikaSlika


Kupio sam i polovnu soferku posto moja ima jednu liniju/pukotinu po sredini, pa da se ne bih cimao sa policijom, bolje da stavim citavu
Slika

Isao sam i kod farbara pa probao da ispoliram jedan deo auta i odusevilo me kako je ispalo, tako da sam odlucio da ispoliram ceo auto, a da ofarbam prednji spojler (malo je ostecen i izguljen) i gepek (ima rupe od spojlera koji sam skinuo).
SlikaSlikaSlika

Evo da se vidi kako je matirao ceo auto:
Slika

Nakon toga sam nabavio i prednje kocione diskove posto je neko ranije menjao iste i stavio pogresne tako da sam imao problem, nisam mogao da ubacim unutrasnje kocione plocice jer je disk bio suvise izbacen i nije bilo mesta za novu plocicu. Evo ispod slika da se vidi razlika izmedju diskova, a najverovatnije su ovi "maheri" koji su vozili GTA pre mene kupili 1LE disk koji je veceg precnika i ima drugaciji offset, pa su ga brusili i smanjili na 10,5" sa 12" koliko ima :) To se vidi i na slici gde plocica ne kaci ceo disk.

Slika
SlikaSlika

Onda je stiglo jos malo delova :)

Slika

I napokon posle 6 i po godina, Pontiac je registrovan :applause:
SlikaSlika


Skinut je prednji branik pa "oguljen" do kraja, cetiri sloja farbe su bila na njemu, majstor je odr'o i ruke i slajfericu dok nije sve poskidao.
Slika[hr]
Iskoristio sam priliku neki dan i zamenio: Throttle Position Sensor i Idle Air Control Valve (prva slika), Coolant Temperature Sender (druga slika), Termostat i dihtung termostata (treca slika).
SlikaSlikaSlika

Naravno kada sam hteo da zamenim termostat, ispostavilo se da ni dihtunga ni termostata nije bilo, toliko o odrzavanju auta u Srbiji :(
Slika

Nakon poliranja razlika je neverovatna, foto aparat nema sanse da docara kakva je zaista razlika. U auto bukvalno ne moze da se gleda koliko sija :)
Prva slika je pre poliranja, a ostale posle:

SlikaSlika

SlikaSlikaSlika[hr]
Slike nakon farbanja gepeka i poliranja zadnjeg branika.

SlikaSlikaSlika

Kupljen i nov akumulator.

Slika

Montiran je i prednji spojler, tablice i onaj SRB znak koji mora da bude zalepljen.

SlikaSlika
SlikaSlika

Nedavno je skinut menjac i odnet na reparaciju, a ujedno sam iskoristio priliku da skinem i bacim stare cevi za hladjenje menjaca ili ono sto se nekada zvalo cevi :) Po uzorcima sam uradio nove bakarne, a ujedno sam i zamenio napokon hladnjak motora/menjaca i stavio novi.

SlikaSlika

Kupio i ulje za menjac i motor.

SlikaSlika

Stigla i dnevna svetla.

SlikaSlika

Pre par dana zavrsen i montiran menjac napokon :), a usput sam zamenio filter za gorivo, filter za ulje i ulje u motoru i diferencijalu.
Nakon toga sam otisao i kupio nesto sitnica kako bih napravio "air dam" koji sluzi za usmeravanje vazduha u hladnjak kada je auto u pokretu, jer na braniku ne postoje otvori koji bi propustali vazduh. Naravno, fabricki usmerivac je izlomljen i ne usmerava nista, tako da sam napravio drugi i jos ubacio zastitnu mrezicu ispred hladnjaka da ga neki kamen slucajno ne bi probusio :)

SlikaSlika
SlikaSlikaSlika[hr]
Ovako izgleda day light preko dana, naravno sa opcijom da ih iskljucim kada ukljucim farove.

SlikaSlika
SlikaSlika
SlikaSlika[hr]
Potom montiran auspuh da ne uznemiravam komsiluk vise, mada se i nije nesto mnogo utisao :)

SlikaSlika

Ovako je izgledao stari "auspuh" :)

SlikaSlika

Na kraj cevi ce ici DTM prohromski oblik nastavaka fi 89mm, ali to tek treba da porucim da se napravi, bitno je da sam napokon stavio lonac.[hr]
Napravljeni distanceri i brezoni kako bih mogao da stavim zadnje felne sa sirim rubom napred, a prednje nazad i da montiram komplet prednje kocnice od Camaro/Firebird-a (1998-2002). Vec su porucene kocione celjusti i cekam da stignu :)

Slika[hr]
Onda je zamenjena lambda sonda, ubaceni prednji distanceri sa brezonima, zamenjeni tockovi prednji/zadnji, samenjeni stabilizatori na prednjem i zadnjem trapu i skracene prednje opruge za pola kruga, ali se ispostavilo da je skoro neprimetno, tako sa ce sledeci put ici jos ceo krug :)

Sve, sve, ali gore kocnice od ovih na Firebird-u nisam video u zivotu. Blago je reci katastrofa, a gledam na forumu koji je samo za trecu generaciju Firebird/Camaro-a: http://www.thirdgen.org/techboard/ i svi su sokirani kako su lose uradili kocioni sistem, tacnije, kako su mali kocioni diskovi, samo 10,5" prednji, a zadnji su istog precnika kao prednji!?!? Primera radi, nema sanse da zablokiras gume kada stisnes kocnicu svom snagom, eventualno ako je sljunkovito tlo, na betonu koliko god stiskao, dzaba. Sreca pa postoji nacin da se stave kocnice sa dva kociona klipa po celjustima od Firebird/Camaro modela 1998-2002, a diskovi su 12" i uz malo prepravki lako se montiraju. Vec sam, kao sto sam rekao, porucio celjusti (crvene na slikama, a ove sive su fabricke smejurije sa jednim klipom)

SlikaSlikaSlikaSlika

SlikaSlika[hr][hr]
Evo kako sada izgleda sa distancerima i zamenjenim felnama, a napred sam ga malo spustio, mada skoro neprimetno. Skinuo sam samo pola jednog kruga opruge, bojeci se da ne legne mnogo, bolje tako nego da odmah preteram i onda nema nazad :) U drugom pokusaju ce biti bolje, nadam se.

SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika[hr]
Stigle i kocione celjusti, ocekivao sam da su vece nego fabricke, ali bas da su ovako velike nisam :)

Stavio sam i N73 pored njih, da se lakse stekne utisak o velicini.

SlikaSlikaSlika[hr]
Kupljen i polovan plovak za gorivo, posto je u USA veoma skup, a prethodni vlasnici su NARAVNO isekli sve ove cevke i ostavili jednu duzine 10-ak cm koja dovlaci gorivo iz rezervoara, tako da moram da imam najmanje 45l goriva u njemu da bih uopste mogao da vozim :) da ne pricam o tome kad naglo zakocim ili skrenem da se auto ugasi, osim ako je rezervoar pun do vrha. Ma komedija od stapa i kanapa i sta su sve radili sa autom.

Slika[hr]
Porucena i fabricka pumpa za gorivo koja stoji u rezervoaru, a ne kao trenutna koja visi na vezicama 20cm od kardana :)

Slika
Audi URquattro, Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7 LT1, Kadett GSI 16V
shone190
Max speed: 170km/h
 
Postovi: 214
Pridružen: 30 tra 2009, 08:51
Lokacija: Beograd

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la shone190 » 05 pro 2010, 21:08

Potom je stigla pumpa za gorivo, izasla me citavih 32e :)

Slika

Pre nekoliko dana sam dobio od drugara Trans Am felnu sa gumom, da mi sluzi kao rezervna, posto istu naravno nisam dobio sa autom :(

SlikaSlikaSlika

Kupio sam i PK kais kracih dimenzija, kako bih mogao da uklonim komplet AIR/Smog pumpu i ceo sistem koji sluzi kao za smanjenje emisije stetnih gasova, a zauzima pola motornog prostora :)

Slika

Skinuo sam i kompresor klime kako bih pristupio AIR pumpi koja je ispod njega, ali ne stigoh da je skinem, pade mrak rano :(

Slika

Onda sam skinuo i komplet hladnjak posto prethodni "stap i kanap" vlasnik je naravno i tu imao udela. Ventilatori nisu mogli da se montiraju lepo na fabricki hladnjak koji sam kupio, bili su suvise udaljeni i stajali nakrivo, tako da se auto tesko hladi kada se sporo vozi ili stoji u mestu. Da bih to resio, skinuo sam komplet fabricke nosace i napravio nove. Nije da su estetski neko ludilo, ali zato ventilatori stoje kako treba.

SlikaSlika

Montiran hladnjak i isproban ventilator kako hladi u leru kada se zagreje auto, ohladi ga veoma brzo na radnu temperaturu sto se pre nije desavalo uopste. Pre kada ga upali, stalno vrti i ne gasi jer nije mogao dovoljno da spusti temperaturu, bio je suvise odmaknut od tela hladnjaka. Drugi ventilator sam inace spojio na prekidac, tako da mogu da ga ukljucim i iskljucim kada god hocu, sto ce reci, leti u gradskim guzvama ima da radi stalno, a u ostalim uslovima nema potrebe da se vrtulji :)

Opet je radio stap i kanap ispravka, nekakav nosac alternatora koji fabricki i ne postoji, je uglavljen verovatno iz razloga sto nisu mogli da nadju fabricki kais nego neki duzi pa su morali da pomeraju alternator u stranu kako bi ga dovoljno zategli :( Jbt, cega se god uhvatim, neka bajacina. Najlakse resenje mi je bilo da ga skratim i napravim novu rupu, a onda napokon legla i montaza kraceg kaisa bez SMOG pumpe koja je stajala i dalje stoji ispod kompresora klime, posto je prethodni vlasnik sjeb'o jedan od tri srafa na kojem se drzi, pa ce morati brusilica da radi :( Za sada je samo skinut kotur preko kojeg je isao kais, a uskoro ce da leti i komplet pumpa napolje.

SlikaSlikaSlika

Pre par dana stigli i lezajevi za prednje tockove, posto ce se menjati komplet glavcine zbog novih diskova i celjusti, pa da se stave odmah i novi lezajevi.

Slika

Evo jos par slicica od pre neki dan, ostavio sam auto kod elektricara da zavrsi nesto oko struje pred ugradnju sekvent plinskog uredjaja.

SlikaSlikaSlika

U petak kaparisane felne 17", prednje 8,5J ET13, a zadnje 10J ET20

SlikaSlikaSlika

Eto toliko za sada, a obavestavacu vas naravno o svim naknadnim promenama.

Pozdrav svima!
Audi URquattro, Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7 LT1, Kadett GSI 16V
shone190
Max speed: 170km/h
 
Postovi: 214
Pridružen: 30 tra 2009, 08:51
Lokacija: Beograd

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la bedevija » 05 pro 2010, 21:37

odlično izgleda firebird :D
svaka ti čast na projektu :)
i koliko si to dugo sve radio i ako se smije znati koliko te sve skupa izašlo ?
ne volim ljude koji uzimaju drogu a pogotovo carinike!
bedevija
Max speed: 170km/h
 
Postovi: 194
Pridružen: 12 lis 2009, 18:55
Lokacija: Osijek, Donji Grad

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la shone190 » 05 pro 2010, 21:41

Nije nikakva tajna, poceo sam u septembru prosle godine, auto je placen 2650e sa sve prenosom i slepanjem 250km do Beograda, a sada je trenutno na cifri od 6000e :)
Audi URquattro, Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7 LT1, Kadett GSI 16V
shone190
Max speed: 170km/h
 
Postovi: 214
Pridružen: 30 tra 2009, 08:51
Lokacija: Beograd

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la stressman » 05 pro 2010, 22:25

veoma lepa kola, jedan hint samo: napravi da se ledice ugase kada se farovi dignu, ovako auto izgleda kao da ima trepavice :)

Za sve ostalo - restepk! ;)
das "C" projekt

VW Scirocco '84. - daily beater
Avatar korisnika
stressman
OCC - Moderator
OCC - Moderator
 
Postovi: 4093
Pridružen: 04 srp 2005, 10:15
Lokacija: Donja Zelina & ZG

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la Kiščina » 05 pro 2010, 22:39

:shocked:

E ovo ja zovem projektom i kolima.

Majstore, svaka ti cast!!!

:bye:
Avatar korisnika
Kiščina
OCC - Moderator
OCC - Moderator
 
Postovi: 2920
Pridružen: 28 srp 2006, 20:16
Lokacija: Belišće <-> Zagreb ( Vukomerec ) Auto: Astra H 1.6 16V, Corsa D 1.2 16V

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la pepa_22 » 06 pro 2010, 00:26

veliki sam fan americkih muscle car-a,auto je bolestan i izgleda prej**eno. jednog dana cu i ja imat neki od njih

ALI skidaj te led diode i drzi se OLD SCHOOL izgleda

sve u svemu respekt :hailxin: :hailxin: :hailxin:
Avatar korisnika
pepa_22
OCC - Član Opel Kluba
OCC - Član Opel Kluba
 
Postovi: 113
Pridružen: 06 srp 2008, 00:47
Lokacija: zagreb,sesvete

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la lega_os » 06 pro 2010, 01:08

luuud si ko shiba :vruce: :vruce:

svaka cast na projektu. :bye:
Opel Kadett 2.0 16 V Stock 150 bhp Gust vozilo 13.674 / 402 m
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Avatar korisnika
lega_os
Max speed: 399km/h
 
Postovi: 1701
Pridružen: 31 svi 2006, 18:40
Lokacija: O S I J E K

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la kalimero » 06 pro 2010, 04:33

i ... vidis da sam bio u pravu :-D , auto je fakat pre*eben... nemam rijeci i drago mi je da sam ti ukazao na propust ... :evilgrin: Zelim ti puno srece u daljnjim radovima i puno sretnih MILJA sa njime... a ocito je da ce ih biti ... :hyper: :hyper: :hyper:

sretno i pozz :bye:
SMRT je sigurna, sve ostalo je RELATIVNO
Avatar korisnika
kalimero
Max speed: 220km/h
 
Postovi: 308
Pridružen: 12 svi 2008, 00:14
Lokacija: Vrbovečka Dubrava

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la skorpyonGTS » 06 pro 2010, 04:35

WOOOOOOOOOOOOOOW :shocked:
makina i po..... samo polako i temeljito i makni sve (snađi se druže) izume... :rotfl:
Avatar korisnika
skorpyonGTS
Max speed: 220km/h
 
Postovi: 468
Pridružen: 10 pro 2007, 13:17
Lokacija: Bjelovar

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la Daemon_girl » 06 pro 2010, 10:19

Svaka ti čast, ovo je vrijedno pohvale :smile:
Samo sam čekala hoće li tko napraviti projekt od ove zvjeri, i dočekala sam. Moram priznati da je ovo jedna od dvije moje velike želje u svijetu automobila. Calibra mi se ostvarila, a možda i ovo jednog dana dočekam.

Redovno nas obavještavaj o radovima
Avatar korisnika
Daemon_girl
OCC - Član Opel Kluba
OCC - Član Opel Kluba
 
Postovi: 1090
Pridružen: 08 sij 2007, 02:43
Lokacija: Zagreb

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la shone190 » 06 pro 2010, 10:28

Hvala svima na podrsci, trudim se koliko mogu i koliko finansije dozvoljavaju :)

Led diode necu da skidam posto mi je glupo da ovako lep dizajn automobila kvarim sa stalno podignutim farovima zbog glupog zakona o dnevnim svetlima. Ovakvo resenje mi je jedino prihvatljivo, jer mi auto odvratno izgleda sa podignutim farovima.

Sad sam u potrazi za nekim sirokim gumama za pozadi, da se lepo uklope ne ove 10J felne, pa cemo videti sta cu da iskopam. Napred ide 245/45/17 i time precnik tocka ostaje isti kao fabricki, a pozadi bih najvise voleo da nadjem 315/35/17, no videcemo :)
Audi URquattro, Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7 LT1, Kadett GSI 16V
shone190
Max speed: 170km/h
 
Postovi: 214
Pridružen: 30 tra 2009, 08:51
Lokacija: Beograd

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la pepa_22 » 06 pro 2010, 14:20

ja bi led diode stavio na branik ispod maglenki da nisu uocljive a opet funkcionalne(al to je samo moje misljenje)
Avatar korisnika
pepa_22
OCC - Član Opel Kluba
OCC - Član Opel Kluba
 
Postovi: 113
Pridružen: 06 srp 2008, 00:47
Lokacija: zagreb,sesvete

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la shone190 » 06 pro 2010, 14:23

Ne mogu tu da se stave po zakonu, a inace ih gasim kada ukljucim farove :)
Audi URquattro, Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7 LT1, Kadett GSI 16V
shone190
Max speed: 170km/h
 
Postovi: 214
Pridružen: 30 tra 2009, 08:51
Lokacija: Beograd

Re: Garaza: Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.7

PostPostao/la ŽAJGAR » 06 pro 2010, 18:01

auto je pojava,nema šta ...nego daj mi objasni ovaj mjenjač...ima dva položaja D....ili???
Avatar korisnika
ŽAJGAR
Max speed: 350km/h
 
Postovi: 947
Pridružen: 05 sij 2007, 01:32
Lokacija: VIROVITICA

Sljedeće

Vrati se na: GM familija

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju