DIY-popravak,zaštita i održavanje autolaka!

Ovdje možete prezentirati vaše projekte prerade na ljubimcu

Moderator: Kiščina

DIY-popravak,zaštita i održavanje autolaka!

PostPostao/la Calibrator » 23 kol 2008, 23:11

evo jedan odličan tekst stručnjaka,sigurno će pomoć mnogima...a i uštedjet novac i vrijeme!!

C/P s hraweba

Ultimate shine na našem tržištu koji sam ja do sada našao.

Redom kako radim:
1. 3M Perfect-It III Cleaner Clay
2. Eagle One Carnauba Cleaner Wax (carnauba čistac)
3. Sonax Xtreme Polish & Wax 2 Nano Pro (ukoliko mi je potrebno polirat, ako ne zaobiđem ga)
4. Eagle One WET Polish & Wax (sealant/glaze)
5. 3M Imperial Hand Glaze (glaze bez silikona i voskova baziran na heavy naphty)
6. Sonax Xtreme Wax 1 Full Protect (carnauba vosak)

Inače je ultimate shine s kojim se najviše ljudi slaže na svjetskom tržištu.

Sonus SFX Ultra-Fine Detailing Clay
Sonus Glyde Clay Lubricant
Sonus SFX-1 Restore Polish
Sonus SFX-2 Enhance Polish
Sonus Detailing Spritz
Klasse All-In-One Sealant
P21S Carnauba Wax


malo o 3M-u..

3M je profesionalna firma i gotovo sam 100% siguran da to što ti koristiš nije bazirano na voskovima i silikonima.
Znam cijeli 3M asortiman na pamet i postoje svega 2 proizvoda koji su bazirani na voskovima. Ostali su svi na bazi ulja.

3M nije za amatere jer ako se ne razumiješ u kemiju proizvoda napravit ćeš si sra**e izlaganjem novootkrivenog sloja laka elementima.
U prijevodu: lak će ti ubrzano abšisat.

3M je profesionalna firma čiji proizvodi su napravljeni da svaki obavlja svoju zadaću. Znači ako imaš sredstvo za čišćenje ono će čistiti. Ako imaš sredstvo za heavy compoundanje (iliti najgrublju vrstu polir paste) ono će grubo ispolirati. Ako imaš medium cut compound on će ukloniti ogrebotine nastale od heavy compounda. Ako imaš fine cut compound on će ukloniti ogrebotine od medium cut compounda. Ako imaš swirl mark remover on će ukloniti ogrebotine od fine cut compounda. Itd, itd. To znači da je profesionalno.

Ostale firme imaju sredstva koja obavljaju više zadaća odjednom. Tipa Sonax Xtreme 2 ujedno i polira i zaštićuje novootkriveni sloj laka voskom.
Ako si ti prešao lak 3M compoundom (iliti polir pastom po naški) ti si samo ispolirao i nisi zaštitio lak. Time je on otvoren utjecaju elemenata i napravio si sra**e.
Zato lijepo piše na 3M Automotive, Marine and Aerospace proizvodima deebelim masnim slovima: "Contains no silicons or waxes".


zaštita voskom..

Štiti lak. Ali to se mora napraviti posebnim voskom koji zatvara površinu i koji ima dovoljno male molekule. Znači sintetički vosak iliti sealant.
Zato na Sonaxu Xtreme 2 lijepo piše Nano Pro. Znači ultra male molekule koje će tvoriti čvrstu vezu u doticaju s lakom.
Najbolji sealant na našeom tržištu je Eagle One WET Polish & Wax (po meni).

I voskovi koji su u obliku krema na našem tržištu su pretežito petrolejom razrijeđen carnauba vosak (u sramotno malom postotku) uz dodatke raznih aditiva. Takvi voskovi se stavljaju na sealant i ne zatvaraju lak. Za takve voskove se još kaže da omogućuju "disanje" laku.


ako se ne zaštiti voskom..

Ptica ti se posere i za dva dana imaš mrlju.
Padne malo kiselija kiša i imaš mrlju.
Ostaviš auto na suncu i zapeče ti se nečistoća. Ujedno ti i UV A i UV B zrake kure pigment boje ispod laka.
Ispeljaš auto sa sunca u autopraonu gdje ga naglo pošpricaju hladnom vodom i nastaju mikropukotine koje će se kasnije širiti.
Itd, itd.


koliko je potrebno za te procese i što činiti..

Ovisno od situacije do situacije.
Od par dana do par mjeseci.
Ptičji drek je najopasniji.

Ja osobno nikad nemam nezaštićen lak.
Uvijek imam voska gore. Em lak ljepše izgleda, em se auto lakše pere, em ga sunce ne kuri. Ptičji drek može probit i kroz zaštitni vosak kroz dan-dva. Zato ga treba odmah maknut i ubit pticu.




malo o Sonaxu..

Po meni je preporuka Sonax Xtreme Polish & Wax 3 Nano Pro sa slike i onda nakon toga ovo:
http://www.sonax.com/sonax-e/katalog...product=216200
To ti je pravi prirodni Carnauba vosak. Daleko najbolji na našem tržištu. Ja ga koristim na svakom svojem tretmanu. Mene izdrži malo više od 2 mjeseca. Onda oslabi i opet krećem s tretmanom. Al tih malo više od 2 mjeseca ga je stvarno prekrasno za vidjeti. Čak ga i Amerikanci hvale, a njihovo tržište autokozmetikom je daleko najjače na svijetu.
Oba proizvoda su 87kn u Bauhausu (svaki).

Sonax 3 također sadrži carnaubu u sebi ali se nalazi u sramotno razrijeđenim količinama. Petrolej ju ubije i skroz izgubi efekt. Ovdje u Sonax 1 piksi je u tvrdom obliku, a to znači da je korišteno daaaaleko manje petroleja. I korišteni su još neki aditivi koji povećavaju efekt zaštite laka. E, sad koji su to aditivi pojma nemam. Škrti su na informacijama, sunce im..


Frketićeva razmišljanja..

Ja sam ti totalni bolesnik što se toga tiče.
Krenuo sam isto od nule. Apsolutno ništa nisam znao.
A onda mi je frend rekao za ovu stranicu: http://www.autopia-carcare.com
gdje je sve, al apsolutno sve, objašnjeno u detalje. Kako i zašto koristiti koje sredstvo.
Svako od tih sredstva koje sam ti nanjeo ima svoju funkciju, i ako ne koristiš jedno od njih (ili neko alternativno, konkurentno) preskačeš taj korak i gubiš na efektu. A dok provodiš tih pola dana+slijedeće jutro, kao ja, u garaži onda želiš da krajnji efekt bude što bolji.
Tipa ako ne koristiš glinu za čišćenje imat ćeš ispolirani lak ali s mjestimičnim grudicama prljavštine koje ćeš dodatno zatvarati slojem voskova. A to ti znači da će se one uvući dublje u lak pa će to onda za par godina mutavo izgledat. Ako pak ne koristiš vosak za čišćenje onda ćeš zatvorit tu okom nevidljivu prljavštinu koja će ti kasnije izazvati sivilo ili abšisanje boje. Ako ne poliraš onda nećeš potpuno izravnat površinu i izgubit ćeš na savršenom odbijanju svjetla od površine. Ak ne zatvoriš lak sintetičkim voskom sunce će ti kurit boju. Ak ne finiširaš carnaubom auto će ti izgledat umjetno i samo će se blještat i neće imat dubinu.
Tak da ti je moja preporuka dooobroo pročitat tu stranicu gore i odlučit se koliko vremena želiš utratit na tretman te kakav točno efekt želiš.
Primjerice ja imam srebrni auto. Neki obožavaju da im se srebrni auto samo blješti. Ja volim i blještane a isto tako i prelijevanje sjena i boje pa ga još onda puknem i carnaubom.
Eto, tolko. Eto vam i još par stranica pa si čitajte. Glupo vam je odmah ići nekaj radit jer je bolje znat štivo i upoznat se s time nego odmah trljat i napravit nekaj za što ćete za 2 tjedna skužit da nije bilo dobro.
http://www.autogeek.net
http://www.wolfgangcarcare.com
http://www.pinnaclewax.com
http://paintcare-n-detailing.com/
http://www.properautocare.com/

P.S.
I imajte na umu da se sve radi na ruke. Nikakve "polirke" za 120kn i slični strojevi. Najjeftinija poštena polirka kod nas košta 2500 kn. Pošteni padovi koštaju još 100kn svaki. To je alat za profesionalce ili za debele entuzijaste. Isti posao se jednako dobro može napraviti na ruke. Samo može trajati duže. Nagledao sam se ogrebotina od jeftinih "polirki" i nimalo ugodno ne izgledaju.

Ma Nigrin je žali bože.
A i tekuća Carnauba je smeće jer je prerazrijeđena.
Bome dobru cifru imaju ti ako im je 150kn Wax 1 Full Protect.
To je pljačka. Za razliku u cijeni se skoro pa dopeljaš do Zagreba i nazad.


gdje kvalitetno ispolirati auto..?

Dobri su u Buhiću.
To je u Heinzelovoj malo ispod križanja s Zvonimirovom.
Cifra ti je oko 400kn. Rade strojno i profesionalno.
http://www.buhic.com
Nazovite i raspitajte se. Imate tamo kod njih i birc pa ak dogovorite istovremeni tretman onda se možete zabit u alkoholu dok čekate tih pola dana da vam urede aute


postoje li neki koji su bolji, nema veze ako su skuplji?

Ovi http://www.eco-tt.com/

Po onome što im piše na sajtu i ako tako stvarno rade onda bi oni trebali biti broj 1. E, sada.. jel to tako pitanje je.
Inače, procesi su im opisani točno onako kako to entuzijasti rade.

postoji li neki poseban vosak kojim se premaže auto poslije pranja..?

Nemožeš stavljat vosak na nepripremljeni lak.
To što je auto opran ne znači i da je dovoljno čist za voskanje.
Opisao sam tamo prije korake što se sve radi prije voskanja.

Možeš staviti quick wax za nešto malo sjaja, ali to su preparati s jako malom koncentracijom pravog voska i s posebnim gloss aditivima.
Najčešće se ispiru pri prvoj kiši ili pranju.
Ja koristim Eagle One Wet Wax-As-U-Dry. Najbolji na našem tržištu. Sad uskoro dolazi nova serija koja je još bolja i s višim postotkom carnaube.

Najbolja stvar kod tih quick waxova je što se malo pošpricaju dok je auto mokar nakon pranja, pa onda podmazuju podlogu pa se daaaleko teže povuče crta po laku i razne ogrebotinice pri brisanju. A i puknu to malo dodatno sjaja pa auto ludo izgleda. Mislim da je Wax-As-U-Dry oko 74kn u Bauhausu.

E, da. Sad mi je sinulo. Možeš eventualno namazat s Eagle One Carnauba Cleaner Waxom. Makar bez prelaska prije toga s glinom za čišćenje i nakon cleaner waxa s polishem to nije to.

http://eagleone.valvolineeurope.com/...leanerwax.html


zanima me ima li nešto s čime se onako, ne sad bogovski vrijedi potrošiti novce nego da je ok s tim premazati autić? kaj bi onda trebao uzeti onaj sto se nanosi na mokri auto ili ovaj tvoj Wax-As-U-Dry..?

Za trljanje ovo http://www.sonax.com/sonax-e/katalog...product=302100
ili ovo http://eagleone.valvolineeurope.com/...leanerwax.html

Moja preporuka bi bila Eagle Oneov. Ameri ga hvale i meni se jako sviđa. Sonaxov nisam probao niti ne namjeravam. I onda za poslije pranja Eagle One WET Wax-As-U-Dry.

Quote:
Originally Posted by Qwerty
Evo još malo od g. Frketića, pokupljeno s HR.NEWSA i odobreno od njega:

Postupanje s 3 godine starim lakom:

Tu sam ubacio i Vedr@ana u priču

Prvo je potrebno pripremit lak jer je u tih 3 godine nakupio previše sra**a na sebe. Ha sada, kako to obavit...

Za potpun uspjeh bi trebalo oprat auto običnim auto šamponom. Nakon toga ga preći 3M Perfect-It Cleaner Clayom koji će potpuno ukloniti skorenu prljavštinu nevidljivu golom oku i pripremiti lak za sigurno i najzdravije voskanje. http://www.autogeek.net/cleaner-clay.html 263kn u Glasuritu http://www.glasurit.hr/
Istina, skupa opcija ali bez nje si radiš medvjeđu uslugu.

Odlučio se na taj potez ili ne, sljedeći potez je pranje auta deterdžentom za suđe koji će ukloniti razne voskove i silikone koje su sjele na lak s šamponima za auto.

Ako si se odlučio prvo preći glinom za čišćenje onda možeš odmah nanjeti željeni sintetički ili odmah prirodni vosak.

Ako pak ne prelaziš glinom onda OBAVEZNO prvo moraš nanjeti sintetički vosak koji u sebi sadrži supstance za čišćenje, tipa Eagle One Carnauba Cleaner Wax. Eagle One Wet Polish & Wax također sadrži supstance za čišćenje ali u manjoj mjeri.

Tek nakon toga slijedi završni tretman a to je voskanje. Ukoliko ne radiš ove poteze prije samog voskanja onda si zatvaraš
prljavštinu u lak i radiš sra**e jer će ju slijedeći put biti još teže skinuti, a jedini način će biti poliranje grubljim sredstvima koja pak uklanjaju veću količinu laka. A želja nam je svima sačuvati što deblji lak što duže jer on je taj koji je najzaslužniji za sjaj
i za izolaciju boje od atmosferilija.

Vedran odgovara:

Mislim da je bolje nakon temeljitog pranja odmah stvar rjesavati Extremeom 3. Trebalo bi vidjeti lak. Mozda niti to nece biti dovoljno ako je stvarno zapusten, a vjerobvatno je cak i ako ne izgleda tako na prvi pogled...mozes i sam pretpostaviti.
[....]
Svakako, ali mislim da je za 'prosjecnog' korisnika sasvim dovoljno ciscenje Extremeom i onda tvrdi vosak.
I ta dva koraka su vec too much, a kamoli jos i medukorak sa 'zatvaranjem'. :-)

Pa će onda Leo:
Ja sam ti govorio put kako ja to inace radim. Znaci meni nije problem provesti 2 dana u garazi i volim taj hobi. Volim kada nakon tog rada ispeljam auto van iz garaze i kada se sjaji kao niti jedan drugi pored kojeg prodem. Ako ti nemas volje za to onda ti ja badava pricam.

Mojim putem ces ga cesce njegovati i non-stop gledati nadprosjecni sjaj. Vjeruj mi da nema veceg gusta nego kada vozis i gledas
haubu kako se sjaji bolje nego kao kad si dobio novi auto. I tako cijelih 2 mjeseca samo radi par sati koje si proveo prtljajuci oko
njega.

Glina je definitivno najskuplji korak. Nemoras ju nuzno koristiti. Mozes umjesto nje Sonax Xtreme Polish & Wax 2 Nano Pro,
ali ja sam se trudio sloziti ti najbolju taktiku orijentirajuci se prema onoj informaciji da nemas ogrebotinica bilo od autopraone ili od
brisanja.

Probaj si prouciti http://www.autopia-carcare.com stranicu. Sutra je neradni dan. Fino skuhaj kavicu, sjedni pred pjuter i udri citati do rucka. Nis te ne kosta, a i nauciti ces puno korisnih informacija. Nakon toga si jako dobro razmisli sto zelis. To je definitivno najpametniji put.

Pa onda još udara:

Rekao je da ne želi polirati već samo zaštititi voskom.
Moje mišljenje uvijek ide ka tome da se u prvom planu razmišlja o dobrobiti laka, a sredstvo je potrošna roba.
Zato ako je on osobno zadovoljan stanjem laka i ne želi ga polirati već samo zaštiti, onda mu ja niti ne preporučam bezvezno skidanje sloja laka. Sam Wet Polish & Wax će prekriti swirlmarkse na određeno vrijeme. Ako je auto tamne boje onda će taj efekt biti dosta kraći i lakše zamjetljiv.

Ja nebi imao srca staviti Sonax 3 na ono što vidim po slikama. Istina bog da nevidim u detalje, ali maksimala bi bila 2 po meni ako bi se odlučio na poliranje radi uklanjanja ogrebotina.

I to bi redom prvo prešao glinom, pa Eagle One Carnauba Cleaner Waxom i onda Sonax 2. Nakon toga Eagle One Wet Polish & Wax kao glaze/sealant i na kraju Sonax Extreme Wax 1 full protect. Ali to sam ja...

Istina da bi Sonax 3 očistio lak od 3 godine netretiranja, i da bi se s njim brzo i lako obavio posao, ali dirati u tako lijepi lak...
Neznam, neka sam odluči. Ili ići bržim i lakšim putem i pušiti sloj laka ili neka ide težim, skupljim, zdravijim i na kraju svega putem koji će mu pružiti ljepši sjaj.

Na kraju posustaje:

Ajmo onda ovako. Kompromis između poliranja, zaštićivanja, trogodišnjeg neodržavanja i neiskustva. A opet kvalitetno obavljenog posla.
1. Sonax Xtreme Polish & Wax 2 Nano pro
2. Sonax Xtreme Wax 1 Full Protect

Izbor polir paste:

Procijeniti podrazumjeva osim vizualnog odrediti stanje na dodir. To mozes i sam tako da, kad auto operes i kad je suh, lagano vrhovima
prstiju (ili noktima) prodes po laku.
Ako osjetis da je pod prstima poput finog brusnog papira, tada ima necistoce na laku i treba ju skinuti. Ovisno o tome koliko je ima, biras grubost tekucine za poliranje. Vrlo je vjerovatno da Extreme 2 ili 3 nece biti pregrubi ma sto pisalo na njima.
S tim ces pouzdano dobro ocistiti i tada ga tvrdim voskom zastiti. Ako si skeptican, uzmi 1. To je stvarno vrlo fina politura.
Sunce je agresivno na drugi nacin i sredstva sluze i protiv toga. Tek kad sve to napravis vidjet ces koliko je bio zapusten.


Čime polirati?

Ma koje Nigrinove krpe! To su sve *****rije.
Još jednom ponavljam: Čudesna krpa 80/20 sastav mikrovlakana. Najnježnija i najfinija na našem tržištu. 1 korak ispod pravih mikrofibra ručnika. Roto supermarket, Diona itd. 38,90kn komad. Ili kontaktiraj ljude na http://www.rekord-tim.hr pa njih priupitaj gdje ju nabaviti.


Još jedna varijacija na temu al malo bolje objasnjeni postupci:

> Molio bih savjet u svezi kupovine i nanošenja vosak na auto.
> Naime, ispolirao sam lak i sada bih htio nanijeti vosak.
> Koji je najkvalitetniji i kako se nanosi.


Kupiš ovaj u Valtecu u Sv. Nedelji
http://eagleone.valvolineeurope.com/...polishwax.html

i ovaj u Bauhausu
http://www.sonax.com/sonax-e/katalog...product=216200


Prvo naneseš ovaj prvi i pustiš 12h lak na miru. Onda naneseš ovaj drugi. Sve nanosiš s aplikatorom koji dobiješ s ovim drugim s time da nakon nanašanja prvog aplikator moraš potpuno oprati i osušiti prije nanošenja drugog.

Prvi daje umjetni "sparkling" sjaj i služi kao UV A&B filter,zaštita protiv ptičjeg dreka i kiselina, te ujedno popunjava lakše swirlmarksove, dok drugi vosak daje dubinu i zaštitu od vode. Prvi traje oko 4 mjeseca, drugi oko 2 mjeseca.

Krpe za istrljavanje možeš koristiti ove:
http://www.sonax.com/sonax-e/katalog...product=422200 kao jednokratno rješenje,
ili si nabaviti "Čudesnu krpu" za 38,90kn u Roto prometu, Diona kao trajno i bolje rješenje.

Vosak se stavlja ovim aplikatorom gore koji dobiješ u Sonax Xtreme Wax 1 piksi. Wet Polish & Wax dobro protreseš i naneseš ga na aplikator
te onda ravnim, laganim dugim potezima naprijed-nazad, lijevo-desno, gore-dolje nanosiš i utrljavaš vosak. Netreba stiskat, glavno da je vosak ravnomjerno nanesen. Nakon toga se pusti da odstoji cirka 30min i onda se skida.

Nakon 12h pauze očistiš lak od prašine i na isti način naneseš Sonax Xtreme Wah 1 Full Protect. S time da se sve te radnje rade ili u garaži ili u debelom hladu gdje nema prašine i vjetra.


Održavanje unutrašnjosti:

Za branike i armaturu
Eagle One Nano Protectant (Bauhaus) Odličan, nije sticky, dugo ostaje, antistatičan, hidrofoban, uv filter ili Eagle One Interior/Exterior Protectant (Bauhaus) Malo sticky, dosta silikona, dugo ostaje izvana, unutra ga vrlo lako znoj probija, dosta antistatičan i hidrofoban, također uv filter.

za tekstil
STP Tuff Stuff (Ipercoop u King Crossu) ili nešto slično od ostalih proizvođača u Bauhausu. Izbor je popriličan u ovom drugom slučaju.

Moja kombinacija je Nano Protectant za unutrašnjost, Int/Ext Protectant izvana i STP Tuff Stuff za tekstil. Sad ti odluči kako ćeš...


Održavanje stakla i utjecaj na brisače:

Ak si prelazio preko milijarda skorenih insekata niš čudno da si ga već potrgao. Al za kvalitetan rad brisača je presudno imati čisto i što ravnije staklo. Na staklu se nakupljaju nečistoće koje se skore i ne vide golim okom nego se tek osjete pod prstima. Brisač kad prelazi preko toga onda mulja i reže si gumu.
Zato si fino nabavi ovo: http://www.sonax.com/sonax-e/katalog...product=274100 i probaj brisat nakon toga. Dam se kladit da ti više neće muljat. Imaš je u Bauhausu Jankomir

1 godinu stari lak koji netreba polirat:

> Kad si vec tako vrijedan, kakvu srednju kombinaciju bi predlozio za godinu
> dana stari metalik lak. Ne zanimaju me turbo/ultra/extra/deluxe tretmani
> koji zahtijevaju cijeli tjedan nego nesto sto se moze odraditi u subotu i
> nedjelju do podne. Nedjeljno popodne bi trebalo ostati za divljenje
> rezultatu.

Eagle One Carnauba Cleaner Wax i Eagle One Wet Polish & Wax

I moja 2 centa:
Pisao sam mail na info@rekord-tim.hr gdje nabavit čudesnu krpu jer sam obišo sve dućane sem jednog po VŽu i nigdje je nisam našo. Onda su me ljudi zvali i rekli mi da ima baš u tom zadnjem dućanu, i ponudili su da mi pošalju par uzorakma for free poštom al sam ja to odbio jerbo ću pogledat dal ima u TP Varaždin a ako nema nek mi pošalju 4 komada čudesne krpe, pa ih ja ovim putem javno pohvaljujem na uslužnosti i dobroj volji

Quote:
Originally Posted by Hrdzo
Iduci tekst se odnosi na aute 5+g ili one kojima je boja/lak vec na izmaku snaga, pa da im se povrati prvotni sjaj!!

2 Hrdzo & Neno

Obojci preporučam slijedeće preparate:
1. SONAX Xtreme Polish & Wax 3 Nano Pro
2. Eagle One Wet™ Polish & Wax
3. SONAX Xtreme Wax 1 full protect

U daljnjem tekstu koristit ću kratice tih naziva.

Sonax Nano 3 je blagi polish (u usporedbi s pravim polishima koje imaju lakireri) za ručno (a može i strojno) poliranje. Također je obogaćen raznoraznim deterđentima za čišćenje laka a sadrži i nešto prirodnog voska pa ste nakon tretmana s njime jedno vrijeme koliko tolko zaštićeni od atmosferlija. Dolazi sa priručnim aplikatorom koji nabubri kad se namoči u vodi. Ja sam taj aplikator koristio za poliranje pragova i nekih manje bitnih mjesta. Cijena u Bauhausu oko 85 Kn a u VŽu 105 Kn.

EO Wet Polish & Wax je sintetički vosak koji ima nešto čestica čistača u sebi, ali oni su daleko slabiji od onih sadržanih u Sonax Nano 3. On štiti od ptičjeg izmeta, kiselih kiša i UV zraka i daje sjaj. Trajnost 6-8 mjeseci, ovisno o garažiranosti auta. Cijena oko 85 Kn u Varaždinu, isto valjda i u Bauhausu.

SONAX Xtreme Wax 1 full protect je pravi prirodni vosak i u krutom je obliku. S njim se dobije i aplikator/spužvica za nanošenje koji možete koristiti za nanašanje svih ostali sredstava. Daje nam izniman sjaj te odbija vodu i prašinu. Traje cca 3 mjeseca. Cijena oko 85 Kn u Bauhausu, u VŽu je 105 Kn. On se stavlja na novi lak ili pak na lak pripremljen za voskanje.

Osim toga trebat ćete i krpe za istrljavanje a možda i vatu za poliranje. Krpe imate jednokratne od Sonaxa, mislim da je to na ovom linku trebate barem dva paketa za jedan tretman, paket košta cca 35 Kn ili si uzmite Čudesnu krpu od rekord tima ima je po Dionama, a u Varaždinu je ima u Kitru od TP Varaždin. Cijena 26 Kn a u Zagrebu je navodno 38. Za jedan tretman treba barem 4 krpe. Krpe najbolje operite u mlakoj vodi prije upotrebe, može i u mješavini s tekućim detrđentom za odjeću. Nikako se nesmiju kuhati ili tretirati s izbjeljivačem!
Čudesne krpe su ekonomičnije rješenje jerbo vam za cijeli postupak treba barem 5 paketa Sonaxovih krpa za poliranje i waxanje.

Nakon malo teorije ajmo se bacit na posel:

Kompletni proces zaštite/sjaja ide ovako:

1. Pranje običnim šamponom + brzinsko pranje sredstvom za pranje suđa
2. Sušenje
3. Čišćenje laka od čestica koje su se stopile s lakom
4. Skidanje oksidacije
5 Poliranje (ako treba)
6. Zaštita i voskanje

1. PRANJE OBIČNIM ŠAMPONOM (bez voska) - mislim da je tu sve jasno, koristite neku spužvu za pranje auta, ja sam nekad koristio četku od Gardene al mislim da te četke rade "crtice" po laku pa ju više ne koristim, osim za pranje felgi i eventualno pragova i tablica. Istina je da četka bolje pere mušice i ptičji izmet i da se neke stvari ne mogu lako istrljat spužvom al meni tu u igru upadaju nokti s dozom opreza a imam i Sonaxovu spužvu koja ima jednu grublju stranu i dušu je dala za takve stvari, nadam se da ne grebe lak, zasada nisam primjetio.

BTW. Kad se auto navoska trebao bi se lakše prat. Npr. meni se ptič pro*ere na auto, drugi dan padne kiša i toga više nema. Naravno, ako se govance to zasuši ide malo teže al opet lakše nego kao kad nemaš vosak na laku.

Možda ćete još neko vrijeme razmišljat o svemu ovome pa preporučam da si isplanirate 2-3 dana kad ćete to radit a tjedan prije prave akcije detaljno operete auto kao i dijelove karoserije koji su dostupni tek kad se otvore vrata, poklopac prtljažnika i hauba, tako da budu čisti te da se ne gubi vrijeme taj dan kad će se polirat. Bitno je da su čisti jer kad ćete brisat ostatke paste sa rubova možete uprljat krpu za istrljavanje, mada, možete za brisanje rubova imat posebnu krpu.

Ja sam sve radio u hodu, polirao, istrljavao dio po dio i odmah čistio ostatke pa sam si malo shebo krpe, srećom pa sam imao dovoljnu zalihu krpa.

Pranje sredstvom za pranje suđa:
Napravite blagu smjesu deterđenta za pranje suđa u kantici i nabrzinu prođite sve lakirane dijelove. Stakla, gumice od brisača i gume ja nebih dirao jer se samo gubi vrijeme a niš koristi, možda je i štetno za gumene dijelove.
Sredstva za pranje suđa se dosta abrazivna za lak automobila i zato treba radit što brže. Ja sam trljao i odmah plavio površinu po površinu. I ne prati po suncu, ostat će bijele fleke po laku, pogotovo na krovu, nečetete ih stići pokupit krpom za sušenje (meni se to desilo) i onda se ta mala mineralna prašina izmješa s polir pastom pa može oštećivat lak kad se polira.

Svrha pranja sa sredstvom za pranje suđa je da se s auta speru voskovi i silikoni koje autošamponom nemožemo skinut.

2. SUŠENJE

A ništa, fino sve prebrišete sa krpom od umjetne kože(npr. Kanebo Aion Chamois cca 75 Kn je najbolje što se može naći na našim prostorima). Sonax polishu ne smeta voda pa unutarnje stjenke na vratima nemorate brisat al će vam to namočit krpu kojom ćete istrljavat polish, naravno ukoliko ćete polirati isti dan.

3. ČIŠĆENJE LAKA

Za teži al za lak bezbolniji način, kao i opis što tim postupkom želimo napravit obavezno poglegdati ovaj link Using a Clay Bar to Remove Paint Contamination

Ja sam u tu svrhu koristio Sonax XXtreme 3 polituru i spušio sloj laka i sad vidim da bi se Clayom možda manje zezal jer sam potrošio puno vremena na zračnu hrđu tj. industrijsku prašinu a i nakon poliranja osjetio sam tu i tamo koju grudicu pod prstima koja se ne vidi golim okom a koju bi Clay valjda izvukao.

Ako želite raditi sve natanane onda pravac http://www.glasurit.hr ima Clay od 3M-a Stvar je relativno skupa, oko 260 Kn al špara lak kao što ljepo to piše na properautocare
Eto Vam opis 3M clay-a

Pošto pretpostavljam da to nitko neće radit onda neću tražit opis od Lea kako se to radi, sorry ;D

Postupak poliranja objasnit ću u petoj točci.

4. Skidanje oksidacije i ostalih nečistoća

Ako netko neće koristiti Sonanx Nano 3 onda bi prije voskanja treba očistiti lak sa http://eagleone.valvolineeurope.com/pro ... erwax.html]Eagle One Carnauba Cleaner wax. Cijena oko 60 Kn.

2 Neno Ako odlučiš peglat sa Sonax Nano 3 samo po ogrebotinama a za fazu 3 koristit Sonax Nano 2, on ti nema ta sredstva za čišćenje ko Sonax Nano 3 pa moraš očistit lak sa Carnauba Cleaner Waxom prije tretmana sa Sonax Nano 2!

5. POLIRANJE

Sonax XXtreme Nano Pro 3 će čak malo ublažit i ogrebotine od ključeva a Nano 2 koristite za peglanje crtica. Mada je i Sonax 3 bolesno blag tako da se ja nebih zamaral sa Sonaxom 2, pogotovo jer radimo ručno.

Ta sredstva kao i svi ostale voskovi ili lak cleaneri nanose se sa aplikatorom/spužvicom koju dobijete sa Sonax XXtreme Wax Full Protect 1.

Loše za aplikator je to kaj će se lako sprljat ako nemate gore sloj bezbojnog laka(Hrdžo?), onda možda bolje da se aplikator čuva za voskanje, a za poliranje koristi ovaj aplikator kaj se dobi sa Sonax Nano 3, a poslužit će i vata.

Kako se polira? Dio po dio, za početak npr. uzeti površinu 4-6 dlana na nekom mjestu kojega vam nije žao, ne jako stiskat i valjda nećete napravit nikakvu štetu .

Evo što Leo kaže: "Radiš toliko dok ne počne hazeat. Znači dok se ne posuši. Još eventualno prođeš par puta po suhom polishu i onda skidaš. I radiš manje površine. Nikako ne cijelu haubu. To da trojca rade nebi uspjeli kvalitetno napravit. Ak ti se Sonax Xtreme 3 osuši to buš trebao strongest men in the world zvat da izbuffaju to. Zato ga treba brzo skidat jer se suši ko blesav."

Kojim pokretima se polira? Citat od Lea:

"Nanjeti i odmah polirati srednje brzim, srednje laganim pokretima naprijed-nazad, gore-dolje. Do sada sam osobno radio kruzne oscilatorne poteze no osobno sam se uvjerio na nagovor profesionalaca da su ravni linijski potezi naprijed-nazad bolji rad, jer ostavljaju daleko manje swirlmarksa. Raditi plohu po plohu. Ne dopustiti da hazea (da se osusi) jer je uklanjanje izuzetno tesko i ostavlja swirlmarkse.

Istim pokretima to izbuffaš/istrljaš"

Eto još par citat-a, varijacija na istu temu:

"Samu radnju poliranja obavljaš aplikatorom. S krpama se skida sredstvo i odvojene čestice laka.
Znači naneseš polituru na aplikator i trljaš dok sredstvo ne posuši. Tek kad se osušilo politura je obavila svoj cijeli posao. Neki rade krivo pa onda nanose sredstvo i onda dok se već osušilo idu trljat aplikatorom. To je bezveze. Jer politura i je tekuća baš zato da bi raznosila abrazivne kristale dok s njom trljaš. Nema kompletnog efekta ako se tekućina osušila a abrazivne čestice stoje na njoj."

Q:Dali kad istrljavam sa cudesnom trebam jace pritiskat da se jos malo polira ili treba samo lagano kupit ostatke paste i necistoca?

Ne stišćeš jače od onoga što je dovoljno da skidaš sredstvo. Jako stiskanje radi swirlmarkse, bilo aplikatorom ili poslije krpom. Glavna je kvantiteta poteza. Okretat i mijenjat krpe ovisno koliko se zapune sredstvom.

6. ZAŠTITA/VOSKANJE

Nakon poliranja trebalo bi zaštititi otvoren lak, (doduše, Sonax Nano 2 i 3 imaju u sebi nešto prirodnog voska). To se radi sa voskovima koji se djele na prirodne i sintetičke. Uprošćeno rečeno: sintetički pružaju bolju zaštitu, a prirodni daju bolji sjaj. Meni se auto nakon tretmana sintetičkim voskom dosta sjaji sjaji al nisam zadovoljan kako voda kliže s njega, bolje je klizila nakon poliranja s Sonax Nano3 politurom koja u sebi sadrži nešto razrijeđenog prirodnog voska. Najbolji efekt postiže se kombinacijom sintetičkog i prirodnog voska. S time da treba napravit pauzu između ta dva tretmana od cca 24 sata, dakle teško da se sve može obavit isti dan ;D

Sintetički vosak u našem slučaju: Eagle One wet polish & wax
Prirodni vosak u našem slučaju: Sonax Xtreme Wax 1 Full Protect

Preporučam dakle da stavite sintetički vosak za zaštitu i nešto sjaja i onda na njega prirodni vosak.

Ako cijeli dan izgubite na poliranje, možete auto voskat i slijedeći dan. Ako ima i malo prašine na njemu opet ga prvo treba operat običnim šamponom bez voska i dobro posušit a ako je bio u garaži, eventualno prašnjave površine obrišite vlažnom krpom od mikrovlakana, nemora biti čudesna, može neka iz getroa, Rox-a, DMa, kauflanda ima ih po 15 Kn za 2-3 komada.

Dakle, namažite sintetički vosak po pola auta, i to u taaankom, tankom sloju. jerbo debljim nanosom nećete ništa postići, samo ćete kasnije teže istrljat. Potezi isti kao kod poliranje, eto par citata:

"Pa namažem za 10-ak minuta. Pustim još pol sata da malo izreagira. Isto i s WET polish & waxom i sa Sonax tvrdim voskom."

"Ja namažem cijeli auto i pustim bar pola sata da odstoji. Za sada mi se sviđa efekt. Jedino ako prašina prijeti okolo onda nebi dugo puštao."

Nakon 24 sata kad se sintetički vosak integrira s lakom onda gore pukni carnaubu i gotova priča :-)

Eto još citata:

"Sva ta zaštita pruža bolju hidrofobnost te polaritet laka i odbijanje čestica prašine, te također njihovo slabije hvatanje. Ujedno time i lakše pranje auta, te manju bojazan od oštećenja laka. Također i izniman sjaj te dubinu.
Auto jednostavno izgleda prekrasno i milina ga je gledati. Također i poslije svakog pranja malo našpricam Eagle One Wax as You Dry što je sintetički gloss imitacija voska. Da još malo sparkling sjaja kao finish."

"To su dva razlicita svijeta. Ovaj prvi je sinteticki vosak koji tvori cvrscu bazu. Zato ljudi sinteticke voskove stavljaju prve. Daju samo
umjetni sparkling sjaj. To nekima nije dosta pa onda jos stave i pravi prirodni carnauba vosak jer je njega tesko sinteticki imitirati. On daje ekstremnu hidrofobnost i dolazi zadnji na povrsinu bas zato da odbija vodu. Ako ga neke cestice prljavstine i produ onda je zadnja linija obrane ovaj sinteticki.
Ujedno Carnauba daje i dubinu laku. Tako da zajedno te dvije vrste voskova tvore najbolje od dvaju svjetova. Dubinu i sjaj, ujedno i najbolju zastitu od oksidacije, fotodegradacije, vode, i slabije prijanjanje prasine za lak.
(Prvih par dana kak je svjeze stavljen vosak prasina se bas voli skupljati na vosak, ali to nestaje prvim naknadnim pranjem). Auto se daleko lakse odrzava pranjem i postoji neka manja bojazan da ces povuci straftu na laku dok brises auto i ako ga negdje nisi bas toliko dobro oprao."

Ja na kraju savjetujem da ne čekate pola sata, dovoljno je 10-15ak minuta, jer će se kasnije teško to istrljavat ako se stvrdne. No ako se čeka premalo onda se opet napravi s*anje, jerbo samo raznosite wax po površini (domaćim rječnikom - mačkanje) i pritom prljate krpu za istrljavanje.

Dodatak za radoznalce

Prilikom poliranja desit će se da polish ili wax dodju na plastične dijelove koji nisu lakirani. Ja sam sve letvice te okvire oko stakla i retrovizora prije poliranja premazao sa Eagle one Interior/exterior protectantom pa se polish nije primio za plastiku, a Leova priča je obratna:


" Bijelo na lajsnama je normalna pojava poslije poliranja. Treba reagirati odmah poslije poliranja. Nakon što si uklonio svo sredstvo sa lako dostupnih mjesta, treba dugačkim kistom izvaditi sredstvo iz udubina i teško dostupnih mjesta. Također otvoriti vrata i haube te prebrisati rubove krpom. Sve to dok sredstvo još nije oksidiralo i skorilo se. Onda fino uzeti neku krpicu, namočiti je, staviti malo sapuna i proći s time po plastičnim djelovima. I to više puta.
Polir sredstvo je iznimno hidrofobno pa se zato teže skida, makar sapun djeluje dispergirajuće na masne čestice, ali opet nije svemoguć.

Nakon ąto si to sve obavio, pusti lak da miruje jedno 24h i dok se vosak iz polir paste ne integrira s lakom te onda pređeš plastične
djelove Eagle One External/Internal Protectantom ili Sonax Tiefen Pflegerom da im povratiš boju i sjaj. Ne preporučam stavljati ta sredstva dok se još vosak nije integrirao sa okolnim lakom jer se lako fula pa si ispereš vosak i onda imaš mrljice okolo."

"Ak si zamuljaš te plastične djelove onda malo deterdženta za pranje suđa na vlažnu krpicu i to se obriše.
Moguće da će ti "izvirat" bijeli tragovi voskanja nakon svake kiše pa sušenja tako da znaš kako maknuti takve stvari.

I Wax-As-U-Dry ostavlja te bijele tragove tu i tamo ako ne obrišeš dobro auto. A ti bijeli tragovi su ti zapravo Carnauba )

I nejdi s prstima oko očiju kad radiš s Wax 1 Full Protect. Mene ama baš svaki put peku oči nakon što s njim radim. Dobro hlapi i pošto radim u garaži, a lijen sam svako malo otvarat i luftat, onda fino ostatak dana provedem žmirkajući i jedva čekam krpe. Do sutradan prođe )))"
by Qwerty!

Dodatak:

Aplikatore nakon poliranja možete npr. oprat običnim sapunom, al nakon waxanja ih je najbolje oprat deterđentom za suđe jer ono praktički rastvara vosak.

eto!!
Avatar korisnika
Calibrator
Max speed: 400km/h
 
Postovi: 2254
Pridružen: 21 ožu 2007, 01:11
Lokacija: Zagreb

Vrati se na: DIY - Tuning

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju